Recaptem 77.300€ al Sopar Solidari “Una Victòria de tots” 2026

06 · Març · 2026

La vetllada es va celebrar a l'hotel W Barcelona en col·laboració amb el Marriott Business Councils Northern Spain.

La Fundació Villavecchia va celebrar ahir la 26a edició del seu Sopar Solidari “Una Victòria de tots” a l’hotel W Barcelona, en col·laboració amb el Marriott Business Councils Northern Spain, una vetllada que va reunir més de 460 persones entre empreses col·laboradores, representants dels principals hospitals, famílies, voluntariat i amics de l’entitat amb un objectiu comú: continuar millorant l’atenció als infants i joves amb càncer i altres malalties greus.

La gala, que va tornar a comptar amb la col·laboració desinteressada del periodista Xavi Coral com a mestre de cerimònies, va permetre recaptar 77.300 euros nets, gràcies a les reserves del sopar, a la venda de butlletes del sorteig solidari i a les aportacions de les moltes empreses solidàries que han volgut sumar-se a aquesta iniciativa benèfica anual.

Una nit per celebrar, recordar i impulsar nous projectes
El vicepresident de la Fundació, Andrés Espinós, va obrir l’acte destacant que en el darrer any 1.089 famílies han rebut atenció a través dels diferents programes de l’entitat, creada l’any 1989.

Durant la vetllada es van presentar les novetats en les línies de treball i els avenços en programes com el d’atenció a supervivents de càncer infantil. En un context en què el 84% dels infants superen la malaltia, però sovint arrosseguen seqüeles físiques, emocionals i socials a llarg termini, la Fundació treballa per garantir un seguiment integral que inclogui suport psicosocial després de la malaltia, mentories i orientació per afavorir la seva autonomia i inserció social i laboral.

Un dels moments centrals de la nit va ser la presentació de l’estat actual de les obres del Pavelló de la Victòria, el futur centre pediàtric d’atenció integral per a infants amb malalties que no es poden curar, que seguirà el model hospice internacional. El projecte arquitectònic està liderat per l’estudi de Carme Pinós i, un cop en funcionament, s’integrarà a la Xarxa d’Atenció Pal·liativa Pediàtrica Integral de Catalunya, amb l’Hospital de Sant Pau assumint-ne la gestió.

Música i solidaritat
La vetllada va comptar amb l’actuació de la cantant Gemma Humet, que va interpretar les cançons “Tu vas lluitar”, dedicada als joves supervivents, i “Gemma”, que ens parla d'una nena, la seva tieta, que va patir una malaltia greu.

En el tram final de la gala, la Fundació Victòria dels Àngels es va sumar a l’acte amb la participació de la soprano Mercedes Gancedo i la pianista Quimey Urquiaga, que van interpretar l’Ave Maria de Schubert en un emotiu homenatge als infants malalts atesos per la Fundació Villavecchia que ens han deixat al llarg de l’últim any.

El tradicional sorteig solidari (que va repartir experiències gastronòmiques, nits d’hotel, vins d’alta gamma, cerveses, un pernil, cafeteres Nespresso i dos viatges a Roma i Londres, amb el suport de Vueling i de Marriott), va posar el punt final a una nit marcada pel compromís i la generositat.

Compromís compartit
El Sopar Solidari 2026 ha comptat amb l’estreta col·laboració del Marriott Business Councils Northern Spain i el suport de nombroses empreses que han reservat taules solidàries i fet aportacions directes al projecte.

Amb els 77.300 euros nets aportats, la Fundació Villavecchia podrà continuar impulsant els seus programes d’acompanyament psicosocial a infants amb malalties greus i les seves famílies, desplegant el programa d’atenció als petits i joves supervivents de càncer i aixecant el Pavelló de la Victòria, un projecte pioner a Catalunya en l’àmbit de l’atenció pal·liativa pediàtrica.

EL SOPAR SOLIDARI 2026 HA ESTAT POSSIBLE GRÀCIES A LA COL·LABORACIÓ DE

EL SOPAR SOLIDARI 2026 HA ESTAT ORGANITZAT PER