Fem servir cookies pròpies i de tercers per oferir els nostres serveis i recollir informació estadística. Si continua navegant accepta la seva instal·lació i ús.

Entrevistem Arancha Algás, responsable de l’àrea de producte i direcció de Boboli

12 · Juliol · 2021

“Entenc que les empreses tenim aquesta obligació vers la responsabilitat social corporativa, i que hem de facilitar iniciatives en aquest sentit als treballadors”

Des de l’any 2018, la marca de roba infantil Boboli col·labora amb la Fundació Enriqueta Villavecchia sempre que pot. Ho va fer, al principi, dissenyant un vestit d’hivern per a la Keta, la nina solidària de la Fundació, i passant-ne a ser un dels punts de venda oficials, on les famílies poden comprar la nina i col·laborar alhora amb els infants i joves malalts de càncer i altres malalties greus i les seves famílies.

En pandèmia, van fer mascaretes i van voler destinar una part de la recaptació en benefici de la Fundació, i aquest any va ser molt especial la seva presència en el vídeo de Sant Jordi; elles van cedir-nos la roba que portaven l’Emma i l’Alí en passejar-se pel jardí de roses que vam crear al Gran Teatre del Liceu:

Arancha Algàs és la mitjana de tres germanes. El seu pare va crear Boboli ara fa 40 anys, amb una botiga petita a Gal·la Placídia, que després es va traslladar al carrer Ricardo Calvo.

Actualment, les tres germanes hi treballen, juntes: “El pare tenia una vocació més industrial, i va fer créixer la marca de roba en aquest sentit. Nosaltres vam entrar a col·laborar amb la idea de potenciar-ne una vessant més creativa i comercial, però mantenint-ne sempre l’essència, de roba infantil de punt i còmoda”.

(Imatge d'una de les primeres botigues, al c/ Ricardo Calvo).

L’Arancha i la Mónica porten la direcció general de l’empresa; l’Arancha s’encarrega de la part enfocada a producte, mentre que la Mónica porta la part comercial.  La Cristina, la germana petita, s’ha incorporat per ajudar en l’àrea d’operacions.

Les tres coincideixen en que és una experiència molt bonica poder compartir vida a la feina: “Ui! De petites ens havíem barallat molt, és clar, com tots els germans i germanes... ens portem 6 anys de diferència entre la petita i la gran, i som molt diferents; de fet, per això precisament l’experiència és molt enriquidora, perquè cadascuna hi aporta coses des de llocs molt diferents”.- explica l’Arancha.

Per a la Mónica, “és molt important que existeixin fundacions com Villavecchia i nosaltres estem orgullosos de poder col·laborar en aquesta tasca tan important”. I segons la Cristina, “la fundació Villavecchia fa una tasca imprescindible acompanyant a moltes famílies quan els seus fills passen per un tractament oncològic, els ofereixen recursos per fer més lleugera la situació i sostenir-la de la millor manera possible. Ens sentim molt orgullosos d’aportar el nostre granet de sorra a aquest gran i compromès equip”.

 

El suport de Boboli ha arribat sempre a la Fundació Villavecchia en diferents formats. Col·laboren en el sopar solidari de la Fundació i al Christmas Market de Nadal, van oferir un equip de treball per fer les papallones de paper per al 30è Aniversari de la Fundació i han vingut també a participar en la comitiva del carter reial, que recorden molt emotiva. “Teníem molt clar que volíem vincular-nos a entitats i fundacions que treballin projectes relacionats amb els infants; i no volíem fer-ho només col·laborant econòmicament o en accions solidàries concretes, sino implicant-nos directament amb el nostre equip de treballadors i treballadores. Entenem que les empreses tenim aquesta responsabilitat i aquesta obligació vers la responsabilitat social corporativa, i que hem de facilitar iniciatives en aquest sentit als treballadors”.

(A la imatge, Meritxell Gol participant en la comitiva de patge i carter reial juntament amb l'equip de voluntariat de la Fundació).

Dídac Blanch, un dels treballadors que va participar els preparatius de Nadal, parla de com va viure ell l’experiència: “Doncs per a mi va ser una cosa molt bonica de fer. Moltes vegades volem fer coses però per A o B sempre es deixen de costat i gràcies a aquesta iniciativa vàrem poder ajudar a una bona causa. Per mi l’experiència va ser molt positiva, vàrem fer créixer aquest vincle que tenim dins l’empresa amb els companys i vàrem conéixer de primera mà com està d’implicada la gent amb la causa. Ho tornaria a fer 100 vegades més! Va ser preciós poder deixar una petita part nostra en aquest projecte.”

(A les imatges, treballadors de Boboli col·laborant per preparar el Nadal a la Fundació).

Boboli té al darrere un equip majoritàriament femení: a part de la Mónica, l’Arancha i la Cristina en formen part la Cristina García, responsable de Màrketing i Comunicació, i la Laia Nogué, que porta l’àrea de premsa i de relació amb fundacions i institucions. Per a totes elles, el vincle amb la Fundació és especial per allò que aporta a l’equip de treball i per la sensació de propòsit que el defineix.

Cada any porten a terme el concurs solidari “Boboli SUMA”, que es dedica a iniciatives relacionades amb la infància i intenta cobrir diferents necessitats.  Aquest 2021 no van poder-lo fer, però tenen moltes ganes de poder-lo reprendre l’any vinent.

Des de la Fundació, els volem agrair el seu suport i el seu compromís per ajudar-nos a seguir treballant per millorar la qualitat de vida dels infants i joves malalts i ajudar les seves famílies. Amb col·laboradors com vosaltres, el viatge és molt millor!